Om Anna Nordqvist
Professionella golfspelare

Om Anna Nordqvist

Anna Nordqvist är lite av en nykomling på den stora internationella golfscenen. Hon har spelat professionell golf ett tag trots att hon bara är strax över trettio år gammal. I den här texten kan du läsa lite mer om henne och den golfklubb hon representerar.

Talangfulla Anna Nordqvist

Hon har spelat professionell golf i åtminstone tio år. Hennes stora genombrott inom den internationella golfen kom redan 2009. Då medverkade hon i LPGA-mästerskapen och vann dem med fyra slag. Om du vill ha en mer omfattande blid av Anna Nordqvist kan du exempelvis läsa mer om henne på andra ställen på internet. För att läsa en intervju, klicka här och fördjupa dina kunskaper.

Torshälla Golfklubb

Strax utanför Eskilstuna ligger Torshälla Golfklubb som Anna Nordqvist representerar. Klubben bildades redan 1960, då under namnet Nyby Bruks Golfklubb. Det var först i januari 1989 som klubben fick sitt nuvarande namn och sin nuvarande form. Klubben har dessutom gett upphov till några andra kända golfare också, men allra mest känd är nog Anna Nordqvist.

Idag har klubben runt 1300 medlemmar och den fortsätter att växa. De är förstås en del av svenska golfförbundet också. Golfklubben erbjuder lunchrestaurang också, som många andra golfklubbar i Sverige gör.